Power

Zumba

Det finns alltid tid för samtal på WE

WE Cykel

Jumping

En maskinpark utöver det vanliga

Stretching

En för varje smak

Cykla har aldrig varit roligare

Gruppträning

Med ett varierat utbud av egna konceptuella klasser och ett antal av Les Mills workoutpass vågar vi lova att vi erbjuder något för alla. Vi utvärderar kontinuerligt vårt utbud och kommer vara lyhörda inför vad våra medlemmar vill ha.

WE Cykel 30/45/55

Cykling med varierande intensitet och olika intervaller. Instruktören väljer själv hur passet byggs upp samt väljer sin egen musik som peppar dig genom berg och djupa dalar.

WE Fit 60

Varierad funktionell träning med hög intensitet och funktionella rörelser som kommer ge dig ökad kondition, snabbhet, styrka och rörlighet. Passet kommer att rikta sig till alla då instruktören anpassar övningarna efter individ så att dessa utförs på rätt sätt och ingen löper risk för skador.

WE Circle 45/55

Intervallträning i grupp med olika stationsövningar som utvecklar din rörlighet, balans, styrka samt kondition i en härlig mix, kan utövas både i gruppträningssalen, i vår crossfit-bur eller på andra ytor.

WE Core 30

Ett pass med fokus på muskler som stabiliserar bålen, dvs mage och rygg och som även utvecklar din balans och koordination.

WE Power 45

Här varvas styrka och stabilitetsövningar för hela kroppen. Vi arbetar med kroppen som den helhet den är. Vi toppar det med konditionsmoment och avslutar med härliga rörlighetsserier. Redskap som hantlar, viktplattor, stepbräda och matta kan varieras.

Easyline 45

Cirkelträning som utförs på maskiner med mellanstationer som tränar balans, smidighet och styrka. Ett lite mjukare pass till härlig musik med lägre volym. Inga krångliga inställningar utan ett enkelt och effektivt pass för alla.

Yoga 55/75

YinYangYoga – Yin står för mjukhet, svalka, lugn och den kvinnliga energin. Här stannar vi i varje position mellan 1-3 min. Fokus ligger på att stretcha bindväven genom att vi slappnar av i musklerna.
Yang står för den manliga energin och där ligger fokus på att aktivera musklerna i flödande rörelser såsom bl.a solhälsningar. Passet avslutas med 5-10 min Savasana (avslappning).

VinyasaYoga – är en fysiskt utmanande klass som präglas av dynamiska, lekfulla serier av positioner som länkas samman med andning. De enskilda positionerna är viktiga och ofta stannar vi upp och tränar teknik, placering och styrka. Lika viktigt är även övergångarna från en position till nästa.

PowerYoga – är en dynamisk yogaform som för samman andning och rörelse. Passen balanserar kroppen samtidigt som den bygger rörlighet, smidighet och styrka.

Bodypump 45/60

Les Mills BODYPUMP™ är styrketräning där du använder viktplattor och skivstång till musik som utmanar dig och gör dig stark.

Soma Move 45

Holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där du både tränar din styrka, kondition, rörlighet, stabilitet samt balans.

Zumba 55

Latinamerikanska rytmer och rörelseglädje karaktäriserar denna heta dansklass. Enkel och rolig koreografi gör att passet passar alla.

WE Dance 55

En rolig dansklass som inleds med uppvärmning följt av konditionsträning och avslutas med en nedvarvning och skön stretch. Här har instruktören fria tyglar vilket gör att upplägget kan variera beroende på vilken instruktör det är som kör klassen.

Senioreasyline 45

Cirkelträning som utförs på maskiner med mellanstationer som tränar balans, smidighet och styrka. Ett lite mjukare pass till härlig musik med lägre volym. Inga krångliga inställningar utan ett enkelt och effektivt pass för alla.

Seniorgympa 45

Låt för låt blandar vi båda styrka, kondition och rörlighet med härlig musik. Här får du en blandning av dansglädje och rörelse i alla dess former.

 

WE HIIT 45

HIIT (högintensiv intervallträning) är en snabb, enkel, effektiv och stenhård träningsform som förbättrar syreupptagningsförmågan, konditionen och fettförbränningen. Utövas i vår crossfit-station.

Jumping® Fitness 45/60

Jumping® Fitness är en rolig träningsform som utförs på specialutvecklade studsmattor till medryckande musik.

Basen i Jumping® är en kombination av snabba och långsamma hopp, variationer av aerobiska steg, dynamiska spurter och inslag av styrkeövningar och stretching.
Du tränar kondition, styrka och balans.

WE Box 45/60

WE Box, en klass för alla! Du lär dig slag och lättare sparktekniker. Förvänta dig ett svettigt, tufft och riktigt roligt pass där du garanterat får utlopp för din inre frustration!

Tabata 30

Ett pass som erbjuder allsidig träning såsom styrka, kondition, balans samt rörlighet. Tuff, högintensiv intervallträning där du på 20 sekunder presterar så många repetitioner du kan efter egen förmåga. Du har sedan 10 sekunder på dig för en kort återhämtning innan du upprepar övningen. En riktig genomkörare för hela kroppen!

Personlig tränare

Det är ingen självklarhet att veta vad eller hur man bör träna för att uppnå de mål man har därför behöver man ibland hjälp.

På WE har vi därför ett antal personliga tränare som brinner för att hjälpa dig hitta en bra balans i din träning.

WEs Personliga tränare

tessantest.jpg

Tessan Johansson

PT och instruktör

tessan@wesigtuna.se 070-768 06 88
Jag älskar känslan träning ger mig.
Att jobba som PT är ett uppdrag jag tar mig an med äkta engagemang. Alla klienter har unika förutsättningar och min drivkraft ligger i att assistera dem att nå sina individuella mål på deras villkor.

Det är en fantastisk förmån att få jobba på WE, där fokus inte enbart ligger på fysisk träning utan där stor hänsyn också tas till att vi ibland behöver stanna upp och bara vara. Att umgås och landa helt enkelt.
b2b57f95-cd6d-4e73-b94a-334c52f0505e.jpeg

Anton Roberte

PT och instruktör

anton@wesigtuna.se 072-324 40 51
My career in the health & fitness started after a personal weight loss of 50kg in 6 months when I was 19. At that time it took a lot of planning, dedication & hard work. Today I can't imagine a life without physical activity because I know and feel the difference it makes. My favorite types of training are traditional weightlifting, Olympic weightlifting, bodybuilding, cross-fit, HIIT, circuit training, calisthenics & boxing.
I work at WE Sigtuna as a Personal Trainer & Group Class Instructor for WE Cirkel & WE HIIT.
88f79ef9-c8b6-42c3-8412-71d69ac0f3b6.jpeg

Pia Josefsson

PT och instruktör

pia@wesigtuna.se 073-322 62 62
Mina ledord som personlig tränare är rörelsekvalitet och rörelseglädje. Det är detaljerna i vårt rörelsemönster som avslöjar våra svagheter, och noggrannhet lönar sig. Detaljerna ska sitta perfekt innan jag tar mina klienter vidare till nästa nivå!
Jag älskar verkligen att röra på mig och jag hoppas att den känslan smittar av sig på mina klienter. Jag vill att alla ska längta till träningen och uppleva rörelse som något lustfyllt. Vi gillar alla olika upplägg och jag lägger mycket engagemang på att anpassa träningsupplägget till mina klienters behov och förutsättningar. Jag gör gärna korta, tidseffektiva pass och uteträningspass för att nämna några exempel. Allt för att mina klienter ska lyckas nå sina mål och finna en självklar plats för fysträning i vardagslivet.
Jag har en bakgrund som professionell golfspelare och golfspelare. Är du intresserad av att bli en bättre golfspelare i gymmet – hör av dig!

Rehabträning

Dessvärre råkar vi ibland ut för skador som gör att vår träning måste anpassas.
På WE har vi duktiga Personliga tränare, kiropraktor, massageterapeuter och annan kunnig personal som tillsammans med dig ser över din situation och därefter kan ge dig råd för hur du kan träna för att så snabbt som möjligt komma tillbaka.

Styrketräning

Styrketräning är ett vitt begrepp och du kan träna styrketräning i grupp eller enskilt. Vi hjälper dig gärna att lägga upp ett bra pass för just dig. Vill du hellre träna styrka i grupp har vi självklart välkombinerade pass vars mål är att stärka dig både fysiskt och mentalt.